Відеоролики:
·
· Як боротися з булінгом: поради для дітей
Як боротися з булінгом: поради для батьків та дітей
Додаток
1
до наказу по КЗ «Олексіївський
ЗДО»
від 01109.2023
№ 25-ОД
План заходів
щодо запобігання булінгу в КЗ «Олексіївський ЗДО» у 2023-2024 н.р.
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Видати Наказ по ЗДО «Про запобігання булінгу в ЗДО » |
До 21.09.2023 |
Керівник ЗДО |
2 |
Видати Наказ «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькувань)» |
За потреби |
керівник ЗДО |
3 |
Оновлення та опрацювання нормативно-правових документів, що забезпечують запобігання та протидію булінгу |
Постійно |
Керівник ЗДО вихователі,практичний психолог |
4 |
Створення безпечного освітнього середовища в ЗДО вільного від насильства та булінгу (цькування) |
Постійно |
Керівник ЗДО вихователі,практичний психолог |
5 |
Консультаціядля батьків: «Як навчити дитину цивілізовано виражати гнів?» (профілактика булінгу) |
Вересень 2023 |
практичний психолог |
6 |
Розміщення телефонів довіри на інформаційних стендах та веб – сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості |
До 21.09.2023 . |
практичний психолог вихователі |
7 |
Провести конкурс малюнків на тему : «Мої долоньки проти булінгу» |
25.09.-29.09.2023 |
вихователі |
8 |
Для всіїх працівників ЗДО провести інструктаж з питань запобігання випадкам знущан(булінга) серед дітей і реагування на них. |
Листопад 2023 |
Керівник ЗДО, практичний психолог |
9 |
Своєчасно реагувати на прояви булінгу в різних його видах скоєних відносно проти учасників освітнього процесу (вихованців, працівників закладу) |
Постійно |
Керівник ЗДО , працівники закладу |
10 |
Виступ на батьківських зборах «Чому діти стають жертвами булінгу» |
Жовтень 2023 |
практичний психолог |
11 |
участь у Міжнародній акції «16 днів проти насильства» |
Листопад-грудень 2023 |
Керівник ЗДО вихователі,практичний психолог |
12 |
Надання психолого-педагогічної допомоги вихованцям, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу |
За запитом |
Практичний психолог, вихователі |
13 |
Оновлення інформації веб-сайту з проблеми запобігання та протидію булінгу |
упродовж року |
Практичний психолог, вихователі |
14 |
Групова консультація для педагогів: «Види та форми булінгу» |
грудень 2023 |
Практичний психолог |
15 |
Проведення профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в ЗДО в онлайн-форматі |
Систематично |
Практичний психолог, вихователі |
16 |
Формування навичок дружніх стосунків серед вихованців ЗДО, проведення бесід з дітьми щодо забезпечення попередження насильства та булінгу, обговорення проблемних ситуацій. |
упродовж року |
Вихователі, практичний психолог, |
17 |
Тренінг для батьків: «Вчимося спілкуватися з дитиною» |
грудень 2023 |
Вихователі, практичний психолог, |
18 |
Організація та проведення цікавих форм роботи з вихованцями в онлайн- форматі,перегляд мультфільмів та кінострічок, що формують у них уявлення про толерантність та доброту по відношенню до різних людей, справедливість, порядність. |
Протягом року |
Практичний психолог, вихователі |
19 |
Тренінг для батьків :»Як навчити дітей безпеці в Інтернеті.» |
Лютий 2024 |
Практичний психолог, вихователі |
20 |
Діагностування рівня напруженості і тривожності в дитячому колективі: -спостереження за міжособистісною поведінкод вихованців; -опитування, анкетування учасників освітнього процесу; -психологічна діагностика емоційних станів. |
упродовж року |
Практичний психолог, вихователі |
21 |
Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу та мобінгу: пам’ятка, листівки в групах для батьків (соціальні мережі) |
Систематично |
Практичний психолог, вихователі |
22 |
Консультація для батьків: « Кібербулінг.Який він?» |
Березень 2024 |
Практичний психолог, вихователі |
23 |
Інтерактивне заняття для педагогів з елементами тренінгу «Булінг, мобінг: сутність та ключові ознаки» |
Квітень 2024 |
Практичний психолог |
24 |
Провести тиждень дитячих мрій і добрих справ |
Травень 2024 |
Вихователі |
Додаток №1
до наказу №28-од
Від 17.11.2022
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
В КЗ « Олексіївський ЗДО» на 2022/2023 н.р.
№ з/п |
Заходи |
Термін проведення |
Відповідальний |
Нормативно-правове забезпечення |
|||
1 |
Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу |
Упродовж року |
Керівник ЗДО |
2 |
Обробка матеріалів «Скриньки довіри» для батьків, педагогів, розгляд на засіданнях педагогічних рад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу |
4 тиждень місяця |
Практичний психолог. |
3 |
Невідкладне інформування, уразі виявлення випадку булінгу, відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» |
У разі виявлення випадку |
Керівник ЗДО |
Робота з педагогами та колективом |
|||
4 |
Круглий стіл з елементами тренінгу: «Проблема насильства над дітьми дошкільного віку» методичний посібник «Навчіть дитину захищатися» |
листопад |
практичний психолог Демиденко Є.А. |
5 |
Консультація: “Попередження насильства в сім’ї” |
грудень |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
6 |
Прийняти участь у акції «16 днів проти насильства» |
25.11.2022-10.12.2023 |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
7 |
Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі |
лютий |
Керівник ЗДО |
8 |
Тематичний брифінг з переглядом та обговоренням відео сюжетів для педагогів щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу |
квітень |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
9 |
Організація і проведення освітньо-правового тижня, конкурсу плакатів в межах освітньо-правового тижня |
грудень |
Вихователі Лозовська І.М Бондарєва Т.М.. |
10 |
Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу у координації із службами у справах дітей, підрозділами органів Національної поліції України, громадськими організаціями тощо |
січень |
Завідувач З.В.Тинякова Вихователі Лозовська І.М Бондарєва Т.М.. |
Робота з дітьми |
|||
11 |
Психологічне вивчення дітей «групи ризику» |
жовтень |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
12 |
Перегляд мультфільму «Розкажи дорослому, якому довіряєш»; |
листопад |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
13 |
Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність |
На протязі року |
Керівник ЗДО Практичний психолог Демиденко Є.А. |
14 |
Корекційно-розвивальне заняття з дітьми старших груп “Подорож до країни дружби” |
лютий |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
15 |
Перегляд мультфільму «Жив собі чорний кіт» |
березень |
вихователі |
Робота з батьками |
|||
16 |
Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців |
Протягом року |
Педагоги ЗДО |
17 |
Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою) |
Протягом року |
Практичний психолог, вихователь – методист, педагоги |
18 |
Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості |
вересень |
Керівник ЗДО |
19 |
відеокурс для батьків «Навчіть дитину захищатися»; |
листопад |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
20 |
Ознайомити з матеріалами компанії «Уважні батьки». |
грудень |
Практичний психолог Демиденко Є.А |
21 |
Психологічна консультація “Протидія цькуванню в дитячому колективі” |
листопад |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
22 |
Ознайомлення з буклетом «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» з рекомендаціями Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі для дітей та молоді; |
лютий |
Практичний психолог Демиденко Є.А. |
23 |
Перегляд мультфільму «Про пташок» |
березень |
Педагоги ЗДО |
· Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки; МАЄШ ПИТАННЯ? – Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів.
· Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого наступає відповідальність.
· Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою.
· Зверніться до психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.
Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння! Доки дитині не виповнилось 18 років, відповідальність за її вчинки несуть батьки. Якщо ваша дитина порушує права іншої дитини, вчиняючи над нею насильство (булінг),батьки можуть бути притягнуті до адміністративної, кримінальної або цивільної відповідальності.
Заходи у сфері запобігання та протидії
домашньому насильству і спрямовані на
захист прав та інтересів осіб,
які постраждали від такого насильства
1. У виявленні фактів домашнього насильства має
значення спостережливість педагогічних працівників закладу освіти, їх уважне ставлення до учасників освітнього процесу і здатність вчасно помітити симптоми неблагополуччя в поведінці та настрої
дітей
2. У разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на домашнє насильство, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини, працівник зобов’язаний передати уповноваженій особі закладу освіти, а у разі її відсутності - безпосередньо керівникові закладу освіти інформацію про дитину з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому.
Правила поведінки вихованців КЗ «Олексіївський ЗДО»
Ми живемо серед людей, тож від нашої поведінки залежить не тільки ставлення до нас оточуючих, а й наш успіх в суспільстві: за тим, як людина розмовляє, одягається, поводиться за столом, завжди можна визначити,вихована вона чи ні. Нам усім, без сумніву, хочеться, щоб наші малюки виросли ввічливими, добрими, вихованими, щоб вони вели себе пристойно в суспільстві. а для цього вони мають знати і розуміти правила етикету:
1. Прийшовши в дитячий садочок – привітайся з дорослими та дітьми.
2. Дотримуйся режиму, лягай та прокидайся вчасно.
3. Приходь у садочок у гарному настрої.
4. Дослухайся порад вихователя.
5. Спочатку подумай, потім зроби.
6. Якщо в тебе щось болить, скажи вихователю.
7. Завжди пам;ятай про ввічливі слова.
8. Якщо друг потрапив в біду, поклич вихователя на допомогу.
9. Допомагай друзям миритися.
10. Бережи іграшки, прибирай їх після гри.
11. На прогулянці грай охайно,щоб одяг був чистий.
12. Перед вживанням їжі мий руки з милом.
13. Вчись користуватися виделкою і ложкою.
14. Під час прийому їжі намагайся бути охайним, не заважай іншим, не поспішай і не розмовляй.
15. Умій гратися самостійно.
16. Не соромся брати участь у заходах.
17. Не соромся відпроситися в туалет.
18. Після туалету обов;язково мий руки.
19. Поважай своїх друзів.
20. Завжди кажи правду.
21. Вирішуй суперечки словами, а не кулаками.
22. Якщо тебе образили, не галасуй, а нагадай товаришеві, що треба
попросити вибачення.
23. Якщо ти когось образив, вмій вибачитися.
24. Якщо тебе в гру не приймають - не набридай! Пограй в іншу гру!
25. Якщо хочеш грати попроси дозволу у друзів.
26. Якщо в одну гру хочеться грати 2-3 дітям - не сперечайся, а порахуй лічилкою.
27. Не відбирай! Не ламай! Не бийся!
28. Не дражнись і не обзивайся.
29. На заняттях – один говорить, інші слухають. Хочеш відповісти -
підніми руку.
30. Прокинувся раніше в тиху годину – спокійно зачекай підйому, не
заважай іншим.
31. Збираючись на прогулянку, намагайся одягатися самостійно.
32. Не йди з дитячого садочку один, дочекайся батьків.
33. Прийшли батьки, попроси дозволу піти додому та попрощайся з усіма.
34. Не йди з дитячого садочку з незнайомцями.
35. Люби дитячий садок – твій другий дім!