Звіт про підсумки моніторингу.
Відповідно до річного плану роботи ЗДО на 2021-2022 навчальний рік, згідно з нормативно - правовими документами, а саме: Закону України «Про дошкільну освіту», наказу МОНУ від 16.01.2021 № 54 "Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти", вимогами Базового компоненту , наказу по закладу дошкільної освіти (далі ЗДО), «Про моніторингове дослідження дітей дошкільного віку у 2021-2022 н.р» від 15.09.2021р №82/од в період з 27.09.2021р. по 08.10.2021 року у ЗДО проводився моніторинг дослідження життєвих компетенцій ,знань, умінь і навичок дітей дошкільного віку , дослідження стану і результатів освіти та освітньої діяльності ЗДО в жовтні 2021р. коригування та прогнозування розвитку дошкільників у відповідності до Державних стандартів дошкільної освіти та програми «Дитина».
Основне завдання моніторингу :
-Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
-Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітніх програм.
-Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання комплексної освітньої програми «Дитина ».
- Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.
В моніторинговому досліджені взяло участь: - 11(34%) дітей старшого дошкільного віку ,всього в ЗДО -32дитини
В ході моніторингу використовувалися основні методи:
- заняття ;
- спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані);
- міні-заняття з окремими дітьми;
- бесіда з дитиною (як допоміжний метод);
- метод доручень (як один з видів природного експерименту);
- вивчення продуктів діяльності дошкільнят (малювання, ліплення,
аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості);
- дидактичні ігри та вправи;
- розвивальні ігри (ігри з інтелектуальним навантаженням);
- вивчення листків здоров’я кожної дитини.
Моніторинг знань, умінь та навичок дітей за всіма освітніми лініями БКДО в старшій групі ЗДО показав такі результати :
Зведена таблиця результатів моніторингу рівнів розвитку дітей старшої групи на жовтень 2021-2022 навчального року
У КЗ «Олексіївський ЗДО»
Вікова група Кількість дітей рівні розвитку у % примітки
Високий достатній середній низький
Старша група 11 17 66 17 0
Всього у
% 100 17 66 17 0
Середній показник ( 67%) належить всім освітнім лініям.
Середні показники компетенцій дітей відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти:
«Особистість дитини» — 75 %
«Дитина в соціумі» — 75 %
« Природничо-екологічна компетентність» — 63 %
«Дитина у світі мистетства» — 66 %
«Гра дитини» — 75%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» — 66 %
«Мовлення дитини» — 55%
Отже, вихователям ЗДО необхідно посилити роботу з мовленнєвого розвитку дітей, який тісно пов'язаний з інтелектуально-пізнавальним, креативним розвитком дитини, долученням її до основ морально-етичної, емоційно-ціннісної культури тощо.
Повний аналіз результатів педагогічного діагностування дітей за освітніми лініями засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей. Це свідчить про достатню динаміку й організацію належного освітнього процесу в закладі, відповідальність педагогічних працівників перед вихованцями, батьками і державою за надання якісної дошкільної освіти відповідно до державних стандартів, виконання яких обов’язкове для ЗДО,
З метою підвищення якості освітніх послуг, рівня виконання програми розвитку, що є державним стандартом для кожної вікової групи, педагогічному колективу ЗДО надалі необхідно:
-продовжувати вивчати державні вимоги щодо формування життєвої компетенції дошкільників, забезпечення якості освітнього процесу в ЗДО.
-систематично реалізовувати сплановану індивідуальну роботу з дітьми (низького, середнього рівня), застосовувати до них більш диференційований підхід.
-спрямувати освітній процес на досягнення соціально-закріпленого результату (заданої норми, вимог до розвиненості,навченості та вихованості дитини).
-забезпечити виконання вимог до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відповідно до освітніх ліній:
Освітня лінія «Особистість дитини»
створювати сприятливі умови розвитку, виховання, навчання дітей в ЗДО (спокійне середовище, яке не пригнічує психічні процеси, відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог до дитини, зростання дошкільника у прийнятному, найбільш відповідному його природі темпі);
формувати стійкий інтерес до різних видів рухової діяльності, з метою досягнення позитивних результатів у здоров’язбереженні дітей;
варіативно застосовувати ефективні профілактичні інноваційні оздоровчі технології: корекційна гімнастика, дихальна гімнастика, психогімнастика;
залучати дітей до оздоровчих технологій терапевтичного спрямування (арт-терапія, піскова терапія, казкотерапія, сміхотерапія, музична терапія, кольоротерапія, ігрова терапія).
Освітня лінія «Дитина в соціумі»
ставитися до дитини не з позиції над нею, а з позиції поряд і разом з дитиною. Діти й дорослі є партнерами в життєтворчому процесі, рівноправними учасниками освітнього процесу;
глибоко розуміти особливості розвитку кожної дитини, причини, що зумовлюють випередження чи відставання, певні нахили дітей, особливості поведін¬ки дошкільників;
докорінно змінити свою позицію від¬носно сім'ї для побудови повноцінного освітнього процесу, бачити в ній свого основного соціального замовника, працювати для неї і співпрацювати з нею, оскільки родинне виховання має пріоритет над суспільним;
схвалювати прагнення дитини розмірковувати, проявляти турботу про інших, допомагати їм, рахуватися з думкою інших, культурно, доброзичливо поводитися;
всебічно підтримувати активність кожної дитини, створювати умови для пробудження і розвитку її творчих сил, здібностей, обдарованості.
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»
формувати еколого-пізнавальний розвиток шляхом експериментально-дослідницької діяльності дошкільників та виховання екологічно доцільної поведінки дітей.
стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи описами її об'єктів та явищ;
розвивати вміння класифікувати живу природу на основі безпосереднього сприймання та аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії із середовищем та живлення;
частіше спонукати дітей до фантазування, прогнозування, самостійних припущень та висновків.
Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва»
сприяти забезпеченню освітньо-культурнихпотреб дітей, створення умов для їх творчого, інтелектуального, та духовного розвитку.
схвалювати прагнення дитини розмірковувати, проявляти турботу про інших, допомагати їм, рахуватися з думкою інших, культурно, доброзичливо поводитися;
моделювати гуманну взаємодію з дорослими, ровесниками, виховувати культуру спілкування.
Освітня лінія «Гра дитини»
створювати сприятливе ігрове розвивальне середовище, в якому б гармонійно поєднувалися всі складники мовленнєвого розвитку;
сприяти створенню в грі дитячого співтовариства, налагодженню рольової взаємодії, включенню старшого дошкільника в рольові діалоги;
задовольняти потребу в ігрових діях;
допомагати дитині в апробації майбутніх соціальних ролей;
стримувати недоброзичливі прояви щодо інших, навчати елементарних форм вербалізації власних переживань, опису свого настрою, стану за допомогою гри-пантоміми, пластичних етюдів, казки;
створювати умови для «психологічного розвантаження» дитини, забезпечувати їй можливість усамітнитися, перепочити від оточення.
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
використовувати методи та прийоми, спрямовані на підвищення пізнавальної активності дошкільників.
націлюйте дитину обстежувати предмети, об’єкти, людей, порівнювати між собою, вчити збагачувати, закріплювати та використовувати власний досвід, тим самим виробляти звичку покладатися на нього уразі виникнення різних проблем;
збагачувати досвід відчуттів і сприймань (сенсорний) дитини;
підтримувати заплановану діяльність елементами несподіваності, сюрпризності, варіативності, при доборі засобів впливу орієнтуватися на індивідуальний життєвий досвід;
надавати дитині можливість досліджувати, експериментувати, запитувати, погоджуватися - не погоджуватися, перепитувати, виявляти сумнів, домагатися чіткої й доступної інформації.
заохочувати дітей до самостійних творчих пошуків.
Освітня лінія «Мовлення дитини»
підвищувати рівень мовленнєвої активності, спонукаючи кожну дитину до учас¬ті в обговоренні, даючи можливість висловлювати власні думки;
щоденно поповнювати, активізувати та автоматизувати словниковий запас дітей з різних сфер життєдіяльності;
чергувати мовленнєві завдання з іншими видами дитячої діяльності для збере-ження інтересу й ініціативності дітей до навчального матеріалу заняття;
закріплювати мовленнєві вміння, набуті на заняттях, під час різних видів діяль¬ності.
використовувати чуттєвий та опосередкований способи ознайомлення зі словом;
підтримувати бажання дитини експериментувати зі словом, звуком, заохочувати до вироблення самостійних суджень з приводу довкілля, власного «Я», висловлюватися з власної ініціативи;
уникати втручання в розповідь дитини, виправляння помилок у процесі її мов¬лення;
сприяти набуттю дітьми досвіду комунікативної взаємодії, даючи можливість спілкуватися з однолітками - запитувати, повідомляти, пропонувати, обстоюва¬ти думки;
залучати дітей до активного контролю за мовленням того, хто відповідає, та оці¬нювання відповіді мовця, ставлячи запитання;
пропонувати творчі завдання, опираючись на особистий досвід дітей.
Затверджено
наказом по ЗДО №82
від 15.09 2021р.
План
проведення моніторингового дослідження в КЗ «Олексіївський ЗДО»
№ з/п |
Назва заходу |
Терміни виконання заходу |
Особи, відповідальні за проведення заходу |
1 |
Вивчення фахової літератури, перспективного педагогічного досвіду з досліджуваної проблеми |
До 27.09.2021р. |
Завідувач, вихователь |
2 |
Розроблення та узгодження програми моніторингового дослідження |
До 15.09.2021р |
Завідувач ЗДО |
3 |
Підготовка інструментарію для проведення моніторингового дослідження |
До 27.09.2021р. |
Завідувач, вихователь |
4 |
Узгодження підготовленого інструментарію |
До 27.09.2021р. |
Завідувач, вихователь |
6 |
Роздрукування необхідних матеріалів для проведення моніторингового дослідження |
До 27.09.2021р. |
Завідувач, вихователь |
7 |
Проведення моніторингового дослідження |
27.08.2021.-08.10.2021р. |
Бондарева Т.М. |
8 |
Статистичне опрацювання матеріалів, отриманих після проведення моніторингового дослідження |
До 11.10.2021. |
Бондарева Т.М. |
9 |
Узагальнення результатів, підготовка висновків та рекомендацій відповідно до цих результатів, складання аналітичного звіту за результатами моніторингового дослідження |
До 13.10.2021. |
Тинякова З.В. |
10 |
Підготовка наказу про результати моніторингового дослідження |
16.10.2021 |
Тинякова З.В. |
Довідка
про результати моніторингу
у КЗ «Олексіївський ЗДО»
за освітніми лініями Базового компоненту
дошкільної освіти, через реалізацію
завдань комплексної освітньої програми«Дитина» . Відповідно до річного плану роботи ЗДО на 2021-2022 навчальний рік, згідно з нормативно - правовими документами, а саме: Закону України «Про дошкільну освіту», наказу МОНУ від 16.01.2021 № 54 "Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти", вимогами Базового компоненту , наказу по закладу дошкільної освіти (далі ЗДО), «Про моніторингове дослідження дітей дошкільного віку у 2021-2022 н.р» від 15.09.2021р №82/од в період з 27.09.2021р. по 08.10.2021 року у ЗДО проводено моніторинг дослідження життєвих компетенцій ,знань, умінь і навичок дітей дошкільного віку , дослідження стану і результатів освіти та освітньої діяльності ЗДО в жовтні 2021р. коригування та прогнозування розвитку дошкільників у відповідності до Державних стандартів дошкільної освіти та програми «Дитина».
Основне завдання моніторингу :
-Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
-Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітніх програм.
-Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання комплексної освітньої програми «Дитина ».
- Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.
В моніторинговому досліджені взяло участь: - 11(34%) дітей старшого дошкільного віку ,всього в ЗДО -32дитини
В ході моніторингу використовувалися основні методи:
- заняття ;
- спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані);
- міні-заняття з окремими дітьми;
- бесіда з дитиною (як допоміжний метод);
- метод доручень (як один з видів природного експерименту);
- вивчення продуктів діяльності дошкільнят (малювання, ліплення,
аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості);
- дидактичні ігри та вправи;
- розвивальні ігри (ігри з інтелектуальним навантаженням);
- вивчення листків здоров’я кожної дитини.
Моніторинг знань, умінь та навичок дітей за всіма освітніми лініями БКДО в старшій групі ЗДО показав такі результати :
Зведена таблиця результатів моніторингу рівнів розвитку дітей старшої групи на жовтень 2021-2022 навчального року
У КЗ «Олексіївський ЗДО»
Вікова група |
Кількість дітей |
рівні розвитку у % |
примітки |
|||
Високий |
достатній |
середній |
низький |
|||
Старша група |
11 |
17 |
66 |
17 |
0 |
|
Всього у % |
100 |
17 |
66 |
17 |
0 |
|
Середній показник ( 67%) належить всім освітнім лініям.
Середні показники компетенцій дітей відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти:
«Особистість дитини» — 75 %
«Дитина в соціумі» — 75 %
« Природничо-екологічна компетентність» — 63 %
«Дитина у світі мистетства» — 66 %
«Гра дитини» — 75%
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» — 66 %
«Мовлення дитини» — 55%
Отже, вихователям ЗДО необхідно посилити роботу з мовленнєвого розвитку дітей, який тісно пов'язаний з інтелектуально-пізнавальним, креативним розвитком дитини, долученням її до основ морально-етичної, емоційно-ціннісної культури тощо.
Повний аналіз результатів педагогічного діагностування дітей за освітніми лініями засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей. Це свідчить про достатню динаміку й організацію належного освітнього процесу в закладі, відповідальність педагогічних працівників перед вихованцями, батьками і державою за надання якісної дошкільної освіти відповідно до державних стандартів, виконання яких обов’язкове для ЗДО,
З метою підвищення якості освітніх послуг, рівня виконання програми розвитку, що є державним стандартом для кожної вікової групи, педагогічному колективу ЗДО надалі необхідно:
-продовжувати вивчати державні вимоги щодо формування життєвої компетенції дошкільників, забезпечення якості освітнього процесу в ЗДО.
-систематично реалізовувати сплановану індивідуальну роботу з дітьми (низького, середнього рівня), застосовувати до них більш диференційований підхід.
-спрямувати освітній процес на досягнення соціально-закріпленого результату (заданої норми, вимог до розвиненості,навченості та вихованості дитини).
-забезпечити виконання вимог до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відповідно до освітніх ліній:
Освітня лінія «Особистість дитини»
створювати сприятливі умови розвитку, виховання, навчання дітей в ЗДО (спокійне середовище, яке не пригнічує психічні процеси, відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог до дитини, зростання дошкільника у прийнятному, найбільш відповідному його природі темпі);
формувати стійкий інтерес до різних видів рухової діяльності, з метою досягнення позитивних результатів у здоров’язбереженні дітей;
варіативно застосовувати ефективні профілактичні інноваційні оздоровчі технології: корекційна гімнастика, дихальна гімнастика, психогімнастика;
залучати дітей до оздоровчих технологій терапевтичного спрямування (арт-терапія, піскова терапія, казкотерапія, сміхотерапія, музична терапія, кольоротерапія, ігрова терапія).
Освітня лінія «Дитина в соціумі»
ставитися до дитини не з позиції над нею, а з позиції поряд і разом з дитиною. Діти й дорослі є партнерами в життєтворчому процесі, рівноправними учасниками освітнього процесу;
глибоко розуміти особливості розвитку кожної дитини, причини, що зумовлюють випередження чи відставання, певні нахили дітей, особливості поведінки дошкільників;
докорінно змінити свою позицію відносно сім'ї для побудови повноцінного освітнього процесу, бачити в ній свого основного соціального замовника, працювати для неї і співпрацювати з нею, оскільки родинне виховання має пріоритет над суспільним;
схвалювати прагнення дитини розмірковувати, проявляти турботу про інших, допомагати їм, рахуватися з думкою інших, культурно, доброзичливо поводитися;
всебічно підтримувати активність кожної дитини, створювати умови для пробудження і розвитку її творчих сил, здібностей, обдарованості.
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»
формувати еколого-пізнавальний розвиток шляхом експериментально-дослідницької діяльності дошкільників та виховання екологічно доцільної поведінки дітей.
стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи описами її об'єктів та явищ;
розвивати вміння класифікувати живу природу на основі безпосереднього сприймання та аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії із середовищем та живлення;
частіше спонукати дітей до фантазування, прогнозування, самостійних припущень та висновків.
Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва»
сприяти забезпеченню освітньо-культурнихпотреб дітей, створення умов для їх творчого, інтелектуального, та духовного розвитку.
схвалювати прагнення дитини розмірковувати, проявляти турботу про інших, допомагати їм, рахуватися з думкою інших, культурно, доброзичливо поводитися;
моделювати гуманну взаємодію з дорослими, ровесниками, виховувати культуру спілкування.
Освітня лінія «Гра дитини»
створювати сприятливе ігрове розвивальне середовище, в якому б гармонійно поєднувалися всі складники мовленнєвого розвитку;
сприяти створенню в грі дитячого співтовариства, налагодженню рольової взаємодії, включенню старшого дошкільника в рольові діалоги;
задовольняти потребу в ігрових діях;
допомагати дитині в апробації майбутніх соціальних ролей;
стримувати недоброзичливі прояви щодо інших, навчати елементарних форм вербалізації власних переживань, опису свого настрою, стану за допомогою гри-пантоміми, пластичних етюдів, казки;
створювати умови для «психологічного розвантаження» дитини, забезпечувати їй можливість усамітнитися, перепочити від оточення.
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
використовувати методи та прийоми, спрямовані на підвищення пізнавальної активності дошкільників.
націлюйте дитину обстежувати предмети, об’єкти, людей, порівнювати між собою, вчити збагачувати, закріплювати та використовувати власний досвід, тим самим виробляти звичку покладатися на нього уразі виникнення різних проблем;
збагачувати досвід відчуттів і сприймань (сенсорний) дитини;
підтримувати заплановану діяльність елементами несподіваності, сюрпризності, варіативності, при доборі засобів впливу орієнтуватися на індивідуальний життєвий досвід;
надавати дитині можливість досліджувати, експериментувати, запитувати, погоджуватися - не погоджуватися, перепитувати, виявляти сумнів, домагатися чіткої й доступної інформації.
заохочувати дітей до самостійних творчих пошуків.
Освітня лінія «Мовлення дитини»
підвищувати рівень мовленнєвої активності, спонукаючи кожну дитину до участі в обговоренні, даючи можливість висловлювати власні думки;
щоденно поповнювати, активізувати та автоматизувати словниковий запас дітей з різних сфер життєдіяльності;
чергувати мовленнєві завдання з іншими видами дитячої діяльності для збереження інтересу й ініціативності дітей до навчального матеріалу заняття;
закріплювати мовленнєві вміння, набуті на заняттях, під час різних видів діяльності.
використовувати чуттєвий та опосередкований способи ознайомлення зі словом;
підтримувати бажання дитини експериментувати зі словом, звуком, заохочувати до вироблення самостійних суджень з приводу довкілля, власного «Я», висловлюватися з власної ініціативи;
уникати втручання в розповідь дитини, виправляння помилок у процесі її мовлення;
сприяти набуттю дітьми досвіду комунікативної взаємодії, даючи можливість спілкуватися з однолітками - запитувати, повідомляти, пропонувати, обстоювати думки;
залучати дітей до активного контролю за мовленням того, хто відповідає, та оцінювання відповіді мовця, ставлячи запитання;
пропонувати творчі завдання, опираючись на особистий досвід дітей.
Виходячи з вищезазначеного педколективу ЗДО необхідно:
1. Розширювати фахові знання з планування та проведення моніторингових досліджень якості освіти у ЗДО. Постійно. Педколектив.
2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей. Потягом року.
3. Збагачувати в усіх вікових групах навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу. Потягом року.
4. Підвищити ефективність взаємодії родини, ЗДО та школи щодо підготовки дітей 6-7річного віку до шкільного життя, створення умов для здобуття дошкільниками якісної освіти, формування дошкільної зрілості
Протягом року, всім педагогічним працівникам.
5. Посилити роботу з реалізації завдань освітньої лінії «Мовлення дитини» в усіх вікових групах ЗДО. Потягом року.
6. Забезпечити психолого-педагогічний супровід моніторингових досліджень та діагностування в ЗДО з фіксуванням результатів розвитку, навчання та виховання дошкільників на початок та кінець навчального року.
Щорічно, практичному психологу, педагогічним працівникам.
7.Забезпечити батьківські групи вайбер та САЙТ ЗДО - необхідною консультативно-просвітницькою інформацією. Вихователі ЗДО
8.Проводити роз’яснювальну роботу з батьками в онлайн-режимі на платформі Zoom, щодо необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, логіко-математичного, мовленнєвого та художньо-естетичного розвитку. Вихователі ЗДО
9.Контролювати мовлення дітей та корегувати його під час всіх видів діяльності, враховуючи поради вчителя-логопеда.